Digitale ruter

Hvad er en digital rute?

En digital rute er et alternativ eller supplement til at gå en traditionel fysisk indsamlingsrute.  Du ‘går’ en digital rute ved at oprette en online indsamling, som du så får familiemedlemmer, venner og kolleger til at donere til via MobilePay eller betalingskort.

Hvis du er med i en hjertestartergruppe, kan den digitale rute naturligvis tælle med der.

For hver 1.000 kr. du samler ind op til Landsuddelingen søndag d. 30. maj 2021, tæller indsamlingen med som én rute i gruppens 15 ruter.

Det vil sige, at samler du 1.000 kr. ind er du i mål med én rute, samler du 2.000 kr. ind er du i mål med to ruter for din gruppe osv.

En gruppe skal bestå af minimum tre personer, der hver er i mål med minimum én digital rute á 1.000 kr. eller har gået en fysisk rute.

Vælger du at 'gå’ en digital rute, kan du stadig også gå en eller flere fysiske ruter.

 

Hvordan opretter jeg en digital rute?

Du går ind på Landsuddelingens forside. Her vælger du: ”Deltag i gruppe” eller ”Deltag uden gruppe”. Følg herefter trinene:

1)  Klik på ”fortsæt”, når du har valgt ”Deltag i gruppe” eller ”Deltag uden gruppe”. Hvis du er en del af en gruppe, så vælger du gruppen på det kort der kommer frem.

2)  Næste trin er rutetype. Her vælger du ”Klik her for at starte en digital indsamling”. Udfyld herefter felterne og din digitale rute er nu oprettet.

Se eller støt andres digitale ruter her.

Har du brug for hjælp til at oprette en digital rute, så finder du en vejledning her.

Hvorfor digitale ruter?

Mange indsamlere foretrækker stadig at stemme dørklokker, men flere og flere ønsker sig andre måder at bakke op om Landsuddelingen på. Derfor har Hjerteforeningen udviklet konceptet med de digitale ruter. I disse COVID-19 tider er det samtidig en god måde at deltage på, hvis man befinder sig i en risikogruppe eller er utryg ved at gå fra dør til dør.

Digitale ruter gør det også muligt for dårligt gående at deltage og dem, som ikke kan deltage på selve indsamlingsdagen d. 30. maj.

De digitale ruter er stadig et supplement eller et alternativ til at gå fra dør til dør.

Hvad er forskellen på en fysisk indsamlingsrute og en digital rute?

En fysisk indsamlingsrute er en traditionel rute, hvor du stemmer dørklokker på indsamlingsdagen d. 30. maj. En fysisk indsamlingsrute gennemføres mellem kl. 9.00 og kl. 18.00 på indsamlingsdagen og tager ca. 2-3 timer at gennemføre. Så længe ruten reelt bliver gået på indsamlingsdagen, tæller den med som en af de 15 ruter, en gruppe skal bruge for at få en hjertestarter. Der er altså ikke et minimumsbeløb der skal være indsamlet på en fysisk rute.

En digital rute er en egen-indsamling, hvor du "går" din rute online og samler ind digitalt. På din digitale rute skal du samle minimum 1.000 kr. ind, hvis den digitale rute skal tælle som én rute i en gruppe. Du kan samle ind fra den dag du opretter en digital rute og helt frem til indsamlingsdagen søndag d. 30. maj kl. 24.00.

Må jeg både gå en fysisk indsamlingsrute og en digital rute?

Det korte svar er ja, det må du gerne!

Du er velkommen til BÅDE at gå en fysisk indsamlingsruter OG oprette en digital rute. Dette er muligt, da arbejdet med at få digitale donationer strækker sig over længere tid og oftest ligger før indsamlingsdagen. Se mere om fysiske indsamlings- og digitale ruter ovenfor.

Du er desuden også velkommen til at gå mere end én fysisk indsamlingsrute på indsamlingsdagen. Hver indsamlingsrute tager typisk ca. 2-3 timer, så med vakse ben er det ikke et problem at gå mere end én rute. Og derudover supplere med en digital rute.

Hvad hvis jeg samler mere end 1.000 kr ind på min digitale rute?

Samler du 1.000 kr. ind på din digitale rute, svarer det til at du har ”gået” én rute for din gruppe. Samler du 2.000 kr. ind, svarer det til at du har ”gået” to ruter, 3.000 kr. svarer til tre ruter osv.

Hvis du f.eks. samler 1.500 kr. via din digitale rute, tæller det kun som én rute.

Din gruppe kan dog ikke kun samle ind på én enkelt digital rute. For at I bliver betragtet som en gruppe og er berettiget til en hjertestarterpakke, skal gruppen bestå af minimum tre forskellige personer der samler ind.

Ønsker du støtte en digital rute?

Hvis du vil støtte eller se allerede oprettede digitale ruter, så kan du finde alle de digitale ruter her

LIJ_0459_skaleret

Om Landsuddelingen

Søndag d. 30. maj 2021 afholder Hjerteforeningen igen Landsuddeling. Samler du en gruppe på 15 deltagere får gruppen en hjertestartere, klimaskab og 1 års ServicePlus-aftale monteret lige der hvor I synes den mangler!

Andre sider

Gruppe

Deltag

Digital indsamling_final

Digitale Ruter

LIJ_0319_1_skaleret

Kontantfri Indsamling

LIJ_0466_skaleret

Spørgsmål & Svar